بیماری زونا به انگلیسی - An Overview

Wiki Article

در روان‌گسیختگی پارانویا به نظر می‌رسد که شخص بیشتر گرفتار حالت‌های بد رفتاری یا اندیشه‌های بد مانند دشواری در اندیشیدن، تمرکز، یا توجه می‌باشد. از منظر روان‌شناسی[ویرایش]

​​​​​​​​درد در ناحیه درماتومی که تحت تاثیر قرار گرفته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زونا معمولا بر یک گانگلیون عصبی حسی در نزدیکی نخاع، به نام گانگلیون ریشه پشتی، تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل است که علائم در مناطق ویژه‌ای از بدن رخ می‌دهند و نه در کل بدن. علت درد مربوط به خود جوش نیست، بلکه ناشی از درگیری عصبی است.

از زمان آغاز واکسیناسیون در کودکان، تعداد موارد مبتلا به زونا کاهش‌یافته است.

۵ تفاوت روانشناس و روانپزشک + فایل صوتی (بروز رسانی ۱۴۰۲) آبان ۲۳, ۱۳۹۷

بیش از افراد عادی از حساسیت، زودرنجی، شکاکی، بدبینی و یک دندگی بهره‌مند است و چه بسا همین ویژگی‌ها و حالت‌های متفاوت است که موجب شکل‌گیری اندیشه‌های عمیق در او می‌شود.

افرادی که نباید واکسن زونا را بدون مشورت با پزشک تزریق کنند شامل کسانی هستند که:

این ناراحتی به طور معمول چند روز قبل از ایجاد جوش‌های مرئی ایجاد می‌شود و در موارد نادر، این جوش‌های مرئی در بیماری زونا ظاهر نمی‌شوند (وضعیتی به نام تبخال زوستر سینوس).

احتمال بیشتری وجود دارد که فرد بعد از سن ۴۰ سالگی دچار زونا شود و این خطر با افزایش سن ادامه پیدا کند.

از رایج‌ترین علائم پارانوئید می‌توان به احساس شک، حساس بودن نسبت به انتقاد، عصبانیت سریع و کینه‌ای بودن اشاره کرد.

انواع، علائم و درمان بیماری پروانه‌ای

To begin with, it’s vital that you take in a balanced balanced diet plan, exercising, and acquire an abundance of slumber. All these items are A part of a mental ایا زونا بیماری خطرناکی است harmony that can help preserve paranoid feelings at bay.

اگر باردار هستید و آبله مرغان را تجربه کرده‌اید، شما و کودکتان در برابر هر کسی که مبتلا به آبله مرغان یا زونا است در امان هستید. اگر در زمان کودکی مبتلا به آبله مرغان شده باشید، می‌توانید در طول دوره بارداری به زونا دچار شوید.

Report this wiki page